5-factori-esentiali-pentru-planul-tau-de-antrenament-la-inceput-de-an@4x

5 factori esențiali pentru planul tău de antrenament la început de an

Știm cu toții cât de important este să avem un stil de viață activ și că beneficiile mișcării sunt multiple și importante. Însă de multe ori nu reușim, efectiv, să implementăm un program de antrenament care să ne ajute să obținem rezultatele dorite.

Dacă și tu ți-ai propus să fii mai activ în 2019, am pregătit o listă de sfaturi și recomandări care să îți ofere un plan de antrenament eficient, adaptat nevoilor și obiectivelor tale.

Indiferent că ești obișnuit să mergi la sală sau ești doar la început, cu siguranță îți dorești maximum de eficiență la antrenamente. Ca în orice domeniu, organizarea este crucială și face diferența. Iată de ce am pregătit pentru tine o listă cu 5 factori esențiali care îți vor asigura randament maxim la sală:

1. Condiția ta FIZICĂ și experiența de antrenament

Aceste aspecte influențează în mod considerabil planul de antrenament pentru care ar trebui să optezi.

Dacă ai anumite probleme de sănătate, trebuie să anunți antrenorul cu privire la acest lucru, astfel încât exercițiile pe care ți le recomandă să țină seama și să fie adaptate nevoilor specifice corpului tău.

Elementele cheie determinate de condiția ta fizică și experiența de antrenament sunt volumul, intensitatea și frecventa exercițiilor.

La ONEGYM găsești clase și antrenamente adaptate oricărui nivel de experiență. Iată lista cu toate clasele disponibile: http://one-gym.ro/clase-onegym/

2. Obiectivele tale la antrenament

Totodată, condiția ta fizică actuală determină obiectivele pe care ți le propui – ai grijă întotdeauna să îți setezi obiective realizabile.  E important ca acestea să fie ambițioase, pentru a te motiva la antrenament însă trebuie să te asiguri că ceea ce îți propui este și posibil de realizat. O metodă eficientă de a seta obiectivele este de a le împărți în altele mai mici – politica “pașilor mărunți” funcționează de excepție și la sală.

Trasează clar ce anume vrei să obții la antrenamente ca să îți fie cât mai ușor de urmărit și realizat: stil de viață activ, creștere masă musculară, menținere formă optimă, scădere în greutate sau alte provocări fizice.

3. Disponibilitatea ta pentru antrenament

Tot în strânsă legătură cu obiectivele pe care ți le propui este și disponibilitatea ta pentru antrenament. Trebuie să fii conștient că timpul pe care poți să îl aloci pentru mișcare este direct corelat cu rezultatele obținute. Astfel, dacă ți-ai stabilit, de exemplu, să scazi considerabil în greutate dar ai timp să ajungi la sală doar o dată pe săptămână, cel mai probabil nu vei reuși să atingi obiectivul propus.

Cel mai bine este să apelezi la recomandarea unui antrenor care te va ajuta cu sfaturi specializate, bazate pe istoricul și experiența ta de antrenament dar care să țină cont și de timpul de care dispui pentru a ajunge la sală, pentru a-ți seta un plan realist, relevant și realizabil.

Nu uita că la ONEGYM ai program flexibil, adaptat nevoilor tale! Verifică aici: http://one-gym.ro/program-clase-onegym/ 

4. Intervalele de repaus și timpul de refacere

Planul de antrenament trebuie să ia totodată în considerare și intervalele de repaus necesare organismului între sesiunile de antrenament. Deși poate părea cumva în contradicție cu ideea unui plan de antrenament, odihna este deosebit de importantă. Asta pentru că nu totul se reduce la timpul petrecut la sală iar forma ta fizică este influențată și de stilul de viață, de job, hobbyuri,  modalități de recreere agreate dar și de timpul pe care îl aloci în mod curent pentru odihnă.

Ține minte că planul de nutriție abordat și timpul de odihnă sunt factori esențiali care îți afectează enorm rezultatele la sală.

5. Punctele tale slabe

Dacă anumite grupe de mușchi necesită o atenție suplimentară din partea ta, asigură-te că aloci antrenării acesteia toată energia necesară. De exemplu, planifică un astfel de antrenament după un interval de repaus și nu după o sesiune susținută de exerciții.

Totodată, e important ca antrenamentele să aibă continuitate și o sesiune de mișcare să reprezinte baza pentru următoarea și tot așa. De aceea pauzele neplanificate în schema de antrenament sunt de evitat.

Pentru setarea planului de antrenament perfect pentru tine, apelează la antrenorii specializați de la: http://one-gym.ro/program-clase-onegym/antrenori/

Vino și cunoaște-i!

Cel mai important este să îți asculți corpul întrucât acesta știe cel mai bine de ce anume are nevoie.

Și, nu în ultimul rând, cultivă o atitudine deschisă și pozitivă! La ONEGYM, îți garantăm satisfacția antrenamentelor reușite!

Hai la sală!