Cum îți îmbunătățește Yoga activitatea creierului și calitatea vieții

Cum îți îmbunătățește Yoga activitatea creierului și calitatea vieții

AFLĂ de ce yoga este un instrument important în îmbunătățirea calității vieții

Auzim din ce în ce mai des despre beneficiile multiple și impresionante ale practicării yoga și de ce este important să integrăm acest tip de practică în activitatea noastră de zi cu zi.

Însă poate nu ai aflat încă pe ce se bazează aceste beneficii. Tocmai de aceea, îți propunem, în cele ce urmează, să explorăm împreună principalele date și explicații de ordin științific ce situează yoga printre principalele metode de îmbunătățire a calității vieții.

Yoga este disciplina trupului, minții și spiritului și are puterea de a-ți transforma viața la toate aceste niveluri. Contribuția practicii yoga este deosebit de importantă pentru toate aceste aspecte, însă acum ne vom concentra în special pe cele de ordin mental.

Cum îți îmbunătățește Yoga activitatea creierului și calitatea vieții

Primul lucru pe care îl poate confirma orice practicant yoga, încă de la prima clasă, este faptul că te simți mai relaxat, cu un tonus mai bun și cu o stare generală de bine. Acestea sunt, într-adevăr, principalele beneficii generale ale yoga. Dar te-ai întrebat vreodată cum contribuie, efectiv, un exercițiu precum Salutul Soarelui la starea ta de bine? Principala explicație este că yoga are un efect considerabil asupra ameliorării stresului și, de aici, izvorăsc o multitudine de beneficii conexe. Asta pentru că stresul reprezintă un teren deosebit de fertil pentru o multitudine de afecțiuni fizice și mentale.

Cum acționează exercițiile Yoga

Există studii care demonstrează că exercițiile yoga reduc stresul cronic și au capacitatea de a îmbunătăți dispoziția, starea sufletească și de a contribui la stabilizarea emoțională, prin reducerea acțiunii hormonului de stres – cortizolul.

De asemenea, vibe-ul pozitiv, zen, specific practicii yoga, creează beneficii la un nivel și mai amplu, oferind abilitatea de adaptare mai rapidă la schimbare și capacitatea de a gestiona și răspunde mai bine factorilor de stres.

Practica yoga sporește acuitatea simțurilor, puterea de concentrare și de autocontrol.

Toate acestea se datorează, în special, elementelor de respirație profundă, controlată și diverselor tipuri de meditație incluse în practica yoga. Acestea acționează asupra axei HPA (axa hipotalamus – glanda pituniara – suprarenala) care controlează sistemul nervos și îl învață să reacționeze în situații stresante. Astfel, scade presiunea sângelui și se stabilizează bătăile inimii și întreg organismul devine mai calm iar creierul înregistrează mesajul că totul este în regulă.

Cum INFLUENȚEAZĂ yoga transformarea creierului în relație cu vârsta

Pe lângă beneficiile de ordin fizic ce ameliorează efectele îmbătrânirii la practicanții de yoga, există studii ce susțin același efect de „întinerire” datorat yoga și la nivelul creierului. Astfel, un studiu efectuat în 2017 în rândul unui grup de persoane peste 55 de ani demonstrează că cei care au practicat yoga în decursul a 12 săptămâni au înregistrat o îmbunătățire a funcțiilor executive și emoționale. Totodată, s-a remarcat că meditația a influențat partea din creier responsabilă de conștientizare, atenție și gândire, prin modificarea structurii și dezvoltării acesteia.

Același studiu a relevat faptul că dupa 8 săptămâni de meditație, hipotalamusul, partea din creier responsabilă de învățare și memorie a dezvoltat o mai mare densitate a materiei cenusii.

Cum te ajută yoga să răspunzi mai bine situațiilor cu care te confrunți

Și, nu în ultimul rând, yoghinii dezvoltă o reacție controlată, mult îmbunătățită la situațiile cu care se confruntă. Acest fapt se datorează faptului că, prin meditație, partea creierului ce controlează conștientizarea este mult mai dezvoltată. Astfel, când sunt puși în fața unei situații dificile, practicanții yoga reușesc să identifice emoția ce ar putea să escaladeze și o împiedică să se manifeste. Cum ți se pare această atitudine zen? Sună bine, nu-i așa?

Cum ajungi să te bucuri de aceste beneFicii yoga

Acum desigur că te întrebi cât și cum trebuie să practici yoga pentru a ajunge să obții aceste super efecte. Evident că nu există o rețetă generală care să funcționeze la fel pentru fiecare persoană în parte, însă este recunoscut faptul că un minimum de antrenament zilnic de 40 de minute produce efecte considerabile asupra reducerii stresului. În egală măsură, toți instructorii recomandă să practici yoga de minimum 2-3 ori pe săptămână.

În concluzie, yoga este și devine un mod deosebit de plăcut – și mai ales eficient – de a combate efectele negative ale unui stil de viață stresant. Totodată, cu efecte dovedite în tratarea unor afecțiuni precum depresia, anxietatea, insomnia, tulburărilor digestive, presiunea arterială și multe altele, cum să nu încerci și tu această practică specială? Dar, mai presus de toate, yoga contribuie substantial la creșterea calității vieții, per ansamblu.

Încearcă și tu yoga! PLANIFICĂ-ți primul antrenament!

Așa că nu mai aștepta! Încă de la prima clasă de yoga te vei simți mai relaxat, mai concentrat și cu un mindset pozitiv.

Planifică-ți și tu primul antrenament YOGA, la #ONEGYMForEveryOne! Verifică AICI  (CLICK!) orele care se potrivesc cel mai bine programului tău: